Pular para o conteúdo principal

What makes a good ballet teacher?




There are so many different types of ballet teachers out there, certified ones ( from ABT,  Royal, Cecchetti, etc), the ones who were prima ballerinas once, the ones who graduated from a top ballet school or the ones that just graduated from a small neighborhood school. But what really makes a difference between a great teacher and, let's say " just a teacher".

Being a ballet teacher is usually very hard work. The different types of methodology usually apply to the majority of the student but it is important to remember that each student is different in all aspects, physically, mentally, spiritually, etc...

 First, each individual has a different body and they respond differently to each exercise and if a teacher doesn't adapt the class and help each student individually, probably only half of the class will get to the point it was first determined.

Second, the teacher must always be attentive to the best way her student respond to, some students do respond well when they are put under pressure, however, not all of them will respond that way, I've noticed recently that my students respond a lot better when they are encouraged via positive reinforcement. Each class and each student should be led differently depending on their personality.

So we can say that a great ballet teacher needs to be very attentive, to have a good eye for body placement alignment and some mistakes students can make that could lead to serious injuries in the future.

She also needs to be good at multitasking, inspiring and paying attention to everyone in the class and at the same time giving each individual the special treatment they need.

She also needs to be a good listener, not only to hear and understand the melody but also because of the importance of listening to the students. The best way to know what your student wants is by communicating. So having a term chat with your students is the best way to have your expectations aligned.

A great ballet teacher is also educated,  she knows anatomy, physiology, psychology, pedagogy besides other important subjects. So she is able to teach a healthy ballet preventing any future injuries or other problems.

She is always studying and looking for new ways to improve.

Lastly but no less important, the main thing is love for teaching, for her students and for the art.













Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Os coques mais bonitos para você arrasar

Como toda bailarina, nossos amigos / parentes / todos que temos contanto só nos veem de coque, e acabam enjoando, mesmo que não nos falem e nos mesmos tambem acabamos enjoando de nos ver de coque todo dia, então que tal dar uma inovada com os coques mais lindos e que vão te inspirar a ficar mais linda ainda nas aulas 

Como conquistar AQUELE corpo de bailarina

Sem dúvidas a maioria das bailarinas sofrem sem saber o que comer quando comer para se manterem magras mas ao mesmo tempo com energia suficiente para todas as aulas e ensaios !  O primeiro ponto que é preciso prestar atenção é se o seu treinamento está correto, se você não está criando músculos onde não deveria, se esse for o caso é bom que você pare ou diminua as atividades durante 15 dias e foque apenas em alongamento. E depois desse tempo comece um bom treino com foco nos músculos certos. No começo vai ser meio difícil pois você vai ter perdido toda força, mas depois de 1 mês e meio você volta ao normal e com um corpo muito mais in bailarina shape.  (Vale para afinar pernas, bum bum etc)  Agora para aquelas que já estão em ótimas escolas, trabalhando os músculos certos é bom ter uma alimentação regulada (comer de 3 em 3 horas)  Um café da manhã muito bom com pães integrais leite com achocolatado light ou café, suco de frutas  No lanche da manhã uma fruta ou b...

Dicas para melhorar o seu andeor

Todas as bailarinas sabem o quão importante é ter um bom andeor e quanto lutamos todos os dias para conquistá-lo. Então resolvi fazer um post com algumas dicas baseadas em um estudo que eu fiz recentemente. Espero que elas ajudem vocês!  Primeira coisa que precisamos prestar atenção é onde está a nossa dificuldade em que parte ( óssea, muscular perto da virilha, muscular na parte de trás do glúteo, etc)  Muitas pessoas tem o costume de culpar a estrutura óssea de seus quadris para a falta de andeor, mas é importante sentir de verdade suas estruturas musculares em torno dos quadris. Quando você faz o famoso sapinho, um grand plié , uma quinta posição. Feche os olhos e veja se você pode realmente sentir o que realmente está impedindo você de ir mais longe. É a frente dos quadris (TFL?), No interior do quadril (ilíaco ou psoas maior?), As coxas dentro (adutores e Pectineus), os lados dos quadris (glúteo médio e mínimo?), A parte de trás do quadril (Capsule Hip ou SIJ?), ou talvez...